Szczegółowy program Ogólnopolskiego Szkolenia Służb Utrzymania Ruchu 2017:

PANEL I

Być skutecznym szefem – mądrze motywuj, sprawnie rozwiązuj konfliky, niweluj różnice pokoleniowe


Czujesz, że masz problem ze skutecznym motywowaniem różnych typów pracowników w zespole? Wprowadzanie zmian w zespole jest dla ciebie sporym wyzwaniem? Duża rotacja pracowników sprawia, że musisz się ciągle szkolić, rekrutować i uczyć się nowych osób w zespole? Zbuduj taką markę szefa, do którego pracownicy sami będą lgnąć.
  • Opór na nowe! Wszystko co musisz wiedzieć o zarzadzaniu zmianą - szczególnie kiedy sam jesteś do niej sceptycznie nastawiony. Jak walczyć z oporem wewnętrznym, a jak z oporem zespołu. Poznaj konkretne wskazówki, dzięki dowiesz się jak skutecznie komunikować i przeprowadzić zmianę oraz dowiedz się jak bardzo musisz się wkurzyć, ale zmiany dokonać.
  • UWAGA!
    Różnice pokoleniowe! Przekazujesz swój zespół nowej, dużo młodszej osobie, a może wręcz przeciwnie – przejmujesz dział od osoby, która zarządzała nim całe swoje życie. Co zrobić, aby maksymalnie dobrze wykorzystać czas przekazywania sobie tajników działania firmy i działu UR bez zbędnych napięć wynikających z różnic pokoleniowych.
  • Ocena pracownika od podszewki, czyli jak przekazywać pozytywne i negatywne informacje zwrotne różnym typom pracowników, aby faktycznie wpływać na jego zachowanie bez zbędnych niedomówień.
  • Rotacja pracowników spędza Ci sen z powiek. Jesteś zmęczony szkoleniami, które ciągle organizujesz zmieniającej się kadry? Zacznij budować swoją osobistą markę jako szefa! Poznaj elementy Employer Brandingu i Personal Brandingu, dzięki którym staniesz się szefem, u którego ludzie będą chcieć pracować zanim jeszcze Cię poznają. Przekonaj się jakim wyzwaniem są pracownicy ze wschodu.
  • Często czujesz, że stoisz między młotem a kowadłem, musząc godzić potrzeby UR i produkcji? Jaką postawę przyjąć w trakcie sporów oraz jak go prowadzić, aby szybko go zakończyć? Miękkie aspekty rozwiązania konfliktów.

PANEL II

Wiedzieć, co się ma - nowoczesne zarządzanie środkami trwałymi


Kompletna analiza stanu majątkowego – kiedy i dlaczego? Czym jest ISO 55000, jakie są wymagania tego standardu i jak go wdrożyć – krok po kroku? Nowoczesne zarządzaniem majątkiem technicznym w roku 2017.
  • Co musisz, a co możesz wiedzieć o środkach trwałych w Twojej firmie. Najnowsze trendy w zarządzaniu środkami trwałymi. Jaką role odgrywają benchmarki – z kim i kiedy się porównywać oraz jak się porównywać, aby wyciągać dobre wnioski z analiz.
  • System zarządzania majątkiem technicznym ISO 55000 krok po kroku. Kiedy, jak i po co go wdrażać w firmie. Tajniki niezbędnej dokumentacji.
  • Środki trwałe w ciągłym ruchu – jak je analizować na różnych etapach życia majątku.
  • Majątek w systemie – systemy IT, które wspierają szefów UR w zarzadzaniu środkami trwałymi

PANEL III

Być Lean - co może, a co musi każdy szef działu UR


Koncepcję Lean znać trzeba, ale co zrobić, żeby była odpowiedzią na bieżące wyzwania działu UR w codziennej walce o ciągłość produkcji? Czego ciągle nie wiesz o narzędziach i technikach Lean, choć wiele razy szkoliłeś się w tym zakresie? Jakie są doświadczenia innych szefów UR w bieżącej walce o szczupłe zarzadzanie czy eliminację marnotrawstw? Wszystko, co chciałabyś wiedzieć dzisiaj o kocepcji Lean, ale nie masz kogo zapytać!
  • Awarie, przezbrojenia, usuwanie zacięć materiałowych, uszkodzenia narzędzi… czyli otwarcie o dostępności maszyn. Poznasz tajniki harmonogramu przestojów planowanych, który maksymalnie kompensuje koszt utraconej produkcji oraz prac konserwacyjnych nie odbijając się na jakości prac. Poznaj te aspekty TPM, które są odpowiedzią na to wyzwanie.
  • Nasz klient, nasz pan! Co zrobić, kiedy dział handlowy czy marketingu oczekuje od nas niewykonalnego, ponieważ klient tak chce. Wszystko co musisz wiedzieć o Mapowaniu Strumienia Wartości, aby skutecznie niwelować napięcia pomiędzy działem utrzymania ruchu, a innymi działami w firmie.
  • Diagram spaghetti a wskaźnik OEE, czyli optymalizacja przestrzeni produkcyjnej od podszewki na różnych etapach projektowania przepływów. Co musisz o nich wiedzieć, żeby usprawnić działania produkcji i jakie technologie są dzisiaj realną odpowiedzią na ten problem.
  • Program Sugestii Pracowniczych krok po kroku. Co rekomendują firmy, dla których jest newralgicznym narzędziem usprawnień? Jak maksymalnie skutecznie wykorzystać jego potencjał i nie wpaść w pułapkę pustego systemu bez realnego przełożenia na działania produkcji.

PANEL IV

Być bezpiecznym – walcz z rutyną dla bezpieczeństwa ludzi i maszyn


Raporty są bezlitosne – liczba wypadków w pracy rośnie. Wg najnowszych danych GUS tylko w pierwszym półroczu tego roku wypadkom w pracy uległo ponad 39 tys. osób! Kiedy dodamy do tego zagrożenia wynikające z codziennego użytkowania środków trwałych niezbędne jest stworzenie spójnej strategii prewencyjnej. Jakich błędów nie popełnić?
  • Czy jesteś pewien, że masz poprawnie zdiagnozowane wszystkie potencjalne uszkodzenia, które czyhają na środki trwałe w Twojej firmie? Jakie strategie prewencyjne musisz wziąć pod uwagę jeśli utrzymanie reakcyjne jest dla Ciebie zbyt ryzykowane: Planned Maintenance, Condition Based Maintenance (CBM), ISO 55000? Jak przeprowadzać analizy uszkodzń i awarii oraz jakimi wskaźnikami mierzyć efektywność prewencji.
  • LOTO krok po kroku w różnych typach zakładów. Jak dobierać blokady i oznaczenia, które realnie eliminują ryzyka oraz pokonywać niechęć pracowników do oznaczania. Jak szkolić z LOTO, aby faktycznie działał.
  • Ocena zgodności maszyn z związku wymaganiami dyrektywy maszynowejnajczęściej popełniane błędy oraz konkretne wskazówki, dzięki którym przeprowadzisz procedurę poprawie i przygotujesz kompletny raport.
  • W odpowiedzi na niewyobrażalne. Czy znasz wszystkie obowiązki szefa w zakresie ochrony zdrowia i życie pracowników? Wszystko o pracy na wysokościach i w warunkach szkodliwych?
  • Katalog najczęstszych błędów podczas montowania kurtyn, barier i blokad na produkcji? Czy też je popełniasz?

PANEL V

Być na bieżąco z nowościami – w pełni korzystaj z tego, co niesie rozwój technologii


Borykasz się z awariami maszyn i urządzeń? Utrudniają Twoją codzienną pracę tak bardzo, że momentami staje się to nie do zniesienia? Naucz się niezawodnych tricków, które usprawnią regularne czyszczenie maszyn czy uporządkują odwieczny bałagan w magazynie części zamiennych! Mniej realny wpływ na lepsze jutro swojego działu!
  • Poznaj nowe, ciekawe technologie, które pozwalają bardzo skutecznie diagnozować łożyska toczne i oceń, czy mogą wesprzeć Twoją pracę.
  • Nowatorskie metody czyszczenie maszyn produkcyjnych. Jakie są ich wady, zalety i koszty? Jak dobrać metodę czyszczenia najbardziej dostosowaną do potrzeb Twojego zakładu?
  • Kierunek – automatyzacja! Jakie wyzwania niosą z sobą automaty i jak zbudować skuteczną strategie maintenance dla automatyki produkcyjnej? Bazować na serwisach zewnętrznych czy własnych, wyspecjalizowanych pracownikach. Wady i zalety każdej z opcji z doświadczenia firm.
  • Technologia RFID – wszystko co musisz się o niej wiedzieć, aby móc zabezpieczyć jej działanie. Na co musisz być gotowy, jeśli firma planuje inwestycję - z perspektywy ekspertów.
  • Układy automatycznego smarowania - czy rzeczywiście są odpowiedzią na potrzebę przedłużenia żywotności maszyn produkcyjnych?
  • Jak zarządzać magazynem części zamiennych, aby nie był wąskim gardłem?

Prelegenci Kongresu Polmaintenance 2017

Tomasz Lizurej
Tomasz Lizurej
Specjalista ds. utrzymania ruchu
i TPM

Posiada ponad 15-letnie doświadczenia jako specjalista i menedżer techniczny w prowadzeniu projektów CAPEX i OPEX, optymalizowaniu procesów UR i produkcji oraz transformacji TPM i LM na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych w organizacjach: Danone, Mondelez, Kraft- Heinz.

Jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni oraz WSB we Wrocławiu.

Piotr Golonka
Piotr Golonka
Kierownik projektów, konsultant Lean Action Plan

Mgr inż. zarządzania i inżynierii produkcji, absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Politechniki Wrocławskiej.
Praktyk Lean Management, który zbierał swoje doświadczenie m. in. w branżach: automotive, EMS, przetwórstwa stali, poligraficznej oraz innych.
Zajmuje się podnoszeniem efektywności procesów, usprawnianiem systemów zarządzania oraz realizacją projektów wdrożeniowych.
Czas wolny spędza aktywnie z rodziną lub nabija kolejne kilometry na endomondo wraz ze swoim psem.

Ewa Schabek
Ewa Schabek
Coach, trener gier coachingowych, mediator

Coach (certyfikacja ICC, 2009), trener gier coachingowych, mediator (Mediacje i Negocjacje w SWPS w Warszawie, 2005), certyfikowany konsultant MindSonar®, certyfikat pierwszego stopnia z Racjonalnej Terapii Zachowania. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu obszarem HR na stanowiskach dyrektorskich w takich firmach, jak: Amica Wronki S.A., Business Consulting Center, Telefonia Lokalna Dialog. Znajomość procesów biznesowych oraz realiów zarządzania zespołami przekłada obecnie na budowanie skuteczności osobistej klientów indywidualnych oraz wzmacnianie przywództwa i rozwijanie zespołów w organizacjach.

Poznaj pozostałych trenerów Szkolenia SUR 2017:

Sebastian Szram
Sebastian Szram
Dyrektor Technologii i Rozwoju,
Groclin S.A.
 
 

Doświadczony praktyk w optymalizacji i poprawie wydajności procesów przez wdrażanie standaryzacji i balansu pracy. Propagator kultury Lean Management.

Doświadczenie zdobywał zarówno w branży motoryzacyjnej, pracując dla Volkswagen przy rozruchu fabryki we Wrześni (gdzie koordynował pracę zespołu Low Cost Automation), jak i poza nią. Zawsze blisko związany z obszarem inżynierii procesowej w podejściu Lean.

W Groclin S.A. zarządza Działem Technicznym, Działem Rozwoju Produktu oraz prężnie i dynamicznie rozwija Dział Inżynierii Procesu.

Michał Grabia
Dr inż. Michał Grabia
Kierownik Laboratorium Technologii Identyfikacyjnych oraz kierownik obszaru badawczego RFID w Instytucie Logistyki i Magazynowania

Kierownik Laboratorium Technologii Identyfikacyjnych oraz kierownik obszaru badawczego RFID w Instytucie Logistyki i Magazynowania, wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz trener z zakresu technologii identyfikacyjnych.

Jest współtwórcą Krajowego Laboratorium Technologii EPC/RFID oraz europejskiej sieci laboratoriów „GS1 in Europe Lab Network”, autorem publikacji w pismach specjalistycznych oraz członkiem wielu międzynarodowych organizacji i grup roboczych zajmujących się opracowywaniem nowych standardów w zakresie technologii identyfikacyjnych, w tym RFID. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania oraz realizacji projektów dotyczących opracowania koncepcji, projektowania oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, w tym przede wszystkim technologii identyfikacyjnych oraz lokalizacyjnych.

Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej, Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz studiów Executive MBA realizowanych w Wielkopolskiej Szkole Biznesu we współpracy z Nottingham Trent University przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Małgorzata Senator
dr Małgorzata Senator
Główny specjalista ds. BHP, inspektor ds. ppoż.,
Open BHP
 

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, posiada tytuł doktora nauk biologicznych w specjalności biologia człowieka. W 2010 r. ukończyła studia podyplomowe Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy oraz Politechniki Wrocławskiej – zarządzenie bezpieczeństwem i higieną pracy. W 2014 r. nabyła uprawnienia inspektora ds. ppoż. Od 2011 r. prowadzi własną firmę szkoleniowo-doradczą w zakresie BHP – Open BHP (www.openbhp.pl). Współpracuje z wieloma firmami z branży przemysłowej, handlowej, logistycznej czy usługowej. Jest także wykładowcą przedmiotów zawodowych w tematyce BHP. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służb BHP we Wrocławiu.

Prasał Michał
Michał Prasał
Senior Continuous Improvement Manager w ILean

Doświadczony Manager Lean Management z kilkunastoletnią praktyką w międzynarodowych koncernach motoryzacyjnych. Główne kompetencje dotyczą planowania, wdrażania, nadzoru i ciągłej poprawy systemów produkcyjnych. Ekspercka wiedza praktyczna i teoretyczna w zakresie filozofii Kaizen. Lider globalnych projektów TPM i VSM wdrażanych na wszystkich kontynentach.

Uczestnik i wielokrotny prelegent międzynarodowych konferencji w obszarze Lean Management. Autor kilku artykułów popularno-naukowych. Doświadczenie w kierowaniu zespołami projektowymi oraz Lean. Umiejętność prowadzenia złożonych i strategicznych dla korporacji projektów, w obszarach optymalizacji kosztów, ułatwiających osiągnięcie celi budżetowych. Praktyka w transferach i uruchamianiu linii produkcyjnych zgodnie z Lean Management w takich firmach jak Faurecia czy Whirlpool.

Obecnie rozwija firmę ILean, która dostarcza gotowy projekty Lean dla organizacji. 

Krzysztof Bobiński
Krzysztof Bobiński
Trener, doradca, coach,
Team Partners

Przez kilkanaście lat zajmował stanowiska menadżerskie w obszarze logistyki w międzynarodowej organizacji. Zarządzał zespołami operacyjnymi i projektowymi. Obecnie wspiera zespoły jako niezależny trener i doradca w ramach TeamPartners.pl. Pracując w korporacji prowadził szkolenia, warsztaty, coachingi (Certyfikacja na Coacha ICC 2010).

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Psychologii. Specjalizacja - Psychologia pracy, ścieżka rozwoju osobistego.

Dariusz Wawrzeniecki
Dariusz Wawrzeniecki
Psycholog, doradca, trener
Team Partners

Specjalista, praktyk w obszarach: selekcja, rekrutacja, ocena i rozwój kadry menadżerskiej.

W ramach projektów rozwojowych dla kadry menedżerskiej obok pracy indywidualnej (mapowanie talentów, coaching, sesje informacji zwrotnych) prowadzi specjalistyczne warsztaty, podnoszące w trwały sposób indywidualną i grupową skuteczność działania zespołów zarządzających oraz stopień rozumienia procesów ludzkich w organizacjach. Specjalizuje się w budowie systemów kompetencyjnych wykorzystywanych przy rekrutacji, selekcji, ocenie i rozwoju pracowników w oparciu o Behavioral Event Interview (BEI) oraz Assement Center.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Psychologii. Wykładowca akademicki: SWPS (Diagnoza psychologiczna); Wyższa Szkoła Promocji (Ćwiczenia z kultury organizacyjnej i coachingu).

Arkadiusz Burnos
Arkadiusz Burnos
Managing Director, Senior Consultant BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k.

Lider kilkunastoosobowego zespołu konsultantów w zakresie Zarządzania Majątkiem i konsultant wiodący w wielu strategicznych projektach w zakresie Zarządzania Majątkiem.

Ekspert w zakresie utrzymania ruchu, zarządzania niezawodnością i kosztami eksploatacji majątku, prowadzenia projektów przemysłowych (autor wiodący metodyki Industrial Project Management), trener wykładowca ponad 150 szkoleń i wydarzeń branżowych związanych z Zarządzaniem Majątkiem i Zarządzaniem Technicznym. Specjalista ds. prewencyjnego UR, analiz niezawodnościowych (m.in. RCM, LDA, RAM), analiz ryzyka w zakresie majątku technicznego, analiz krytyczności majątku. Absolwent Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Szczecinie oraz Programu MBA prowadzonego przez Uniwersytet Szczeciński z Manchester Metropolitan University. Posiada doświadczenie w doskonaleniu produkcji, systemów utrzymania ruchu oraz zarządzania majątkiem technicznym z wykorzystaniem licznych metodologii i strategii, jak i mierzeniu i analizie efektywności wg ISO 55000. Posiada szerokie doświadczenie w doborze oraz wdrażaniu systemów CMMS/EAM –m.in. SAP (PM), INFOR EAM, IFS, IBM MAXIMO. Wykładowca AZT (Akademii Zarządzania Technicznego), MBA oraz Executive MBA.

Wojciech Piwoński
Wojciech Piwoński
Project Support Manager, Consultant BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k.

Z wykształcenia inżynier automatyk i menedżer. Prowadzi projekty doradcze na rzecz Klientów w Polsce i za granicą w zakresie audytów obszarów zarządzania technicznego, wdrażania prewencyjnego UR (analiza krytyczności, opracowanie planów prewencyjnych), analiz RCA/RCFA (Root Cause of Failure Analysis) oraz mapowania procesów biznesowych z użyciem języka BPMN. Posiada praktyczne doświadczenie w utrzymaniu ruchu. W ramach realizowanych projektów wykazał umiejętności systemowego rozwiązywania problemów, znajomość metodologii CBM (Condition Based Maintenance) oraz praktycznego wykorzystywania narzędzi operacyjnych m.in.: FMEA, 5S, 5W, Fishbone (Ishikwa diagram), Autonomous Maintenance. Prowadzi szkolenia dedykowane i otwarte BalticBerg Institute oraz zajęcia w ramach Akademii Zarządzania Technicznego od jej pierwszej edycji.

Łukasz Wiatrzyk
Łukasz Wiatrzyk
Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Maszyn, Schmersal-Polska

Z wykształcenia elektronik, ale także muzyk. Od początku pracy zawodowej, czyli od niemal 20 lat, zaangażowany w tematykę bezpieczeństwa maszyn. Przez wiele lat doradca techniczny z dziedziny doboru komponentów bezpieczeństwa. Organizator, prelegent i tłumacz na wielu szkoleniach i seminariach z tematyki bezpieczeństwa. Reprezentant firmy Schmersal w Komitecie Technicznym nr 158 do spraw Bezpieczeństwa Maszyn i Urządzeń Technicznych oraz Ergonomii przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym. Inżynier Bezpieczeństwa Funkcjonalnego TÜV Rheinland (FS Eng). Entuzjasta wypraw motocyklowych.

Przemysław Lipowski
Przemysław Lipowski
Specjalista ds. Bezpieczeństwa Maszyn, Schmersal-Polska

Absolwent wydziału Mechatroniki na Politechnice Warszawskiej, gdzie ukończył studia uzyskując tytuł mgr. inż. na specjalizacji Automatyka i Robotyka.

Od kilku lat związany zawodowo z firmą Schmersal-Polska. Na co dzień zajmuje się doradztwem w zakresie rozwiązań bezpieczeństwa funkcjonalnego w maszynach przemysłowych oraz prowadzeniem szkoleń. Inżynier Bezpieczeństwa Funkcjonalnego TÜV Rheinland (FS Eng).

Prywatnie wielbiciel pieszych wędrówek górskich oraz fan piłki nożnej.

Tomasz Ilków-Gołąb
Tomasz Ilków-Gołąb
Doradca ds. technicznych, Product Manager, Pneumat System Sp. z o.o.

Product Manager Działu Szybkozłączy, Łączników, Przewodów i Armatury Gwintowanej w Pneumat System Sp. z o.o. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Prowadzi szkolenia z zakresu prawidłowego doboru armatury pneumatycznej oraz szybkozłączy pneumatycznych pod kątem wydajności i ograniczania kosztów.

Michał Abramski
Michał Abramski
Wiceprezes zarządu SAS Logistic
 

Michał Abramski jest ekspertem rynku pracy specjalizującym się w zakresie strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim, pracy tymczasowej oraz zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Z rynkiem pracy tymczasowej jest związany od ponad dziesięciu lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał, współpracując z wieloma agencjami pracy, w tym grupą Work Wonders, Adecco, AP Uniapol Development oraz Progress HR.

Od 2012 roku jest związany z SAS Logistic, gdzie pełni funkcję wiceprezesa zarządu spółki. Jest absolwentem stosunków międzynarodowych ze specjalizacją w zakresie logistyki oraz zarządzania i marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

mgr inż. Michał Tomala
mgr inż. Michał Tomala
Aftermarket Distribution Area Manager,
NTN-SNR Polska Sp. z o.o.

Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2010 roku związany zawodowo z firmą NTN SNR Polska Sp. z o.o. na stanowisku: Aftermarket Distribution Area Manager. W firmie NTN-SNR Polska Sp. z o.o. - polskim przedstawicielstwie światowego lidera w produkcji łożysk, przegubów homokinetycznych, techniki liniowej oraz rolek prowadzących - odpowiedzialny za zarządzanie dystrybucją na rynku części zamiennych. Wcześniej Inżynier Utrzymania Ruchu w Philips Lightning Pland S.A oraz konstruktor w firmie General Electric.

Marcin Dzioba
Marcin Dzioba
Członek Zarządu
w Adegis Sp. z o.o. Sp. K.
 
 

Marcin Dzioba, jako jeden z współwłaścicieli, zajmuje stanowisko Dyrektora Handlowego w Adegis Sp. z o.o. Sp. K., spółce która od ponad 6 lat skutecznie wspiera działy Utrzymania Ruchu w całym kraju. Odpowiedzialny za kontakt z kluczowymi przedstawicielami branż produkcyjnych, min: General Motors, Mahle, Fiat, Faurecia, TRW Automotive, Gillette, Danone. Nestle czy Grupa Krono.

Aktualnie, wraz z niemiecką firmą IBA AG - producenta oprogramowania typu MES, pracuje nad wdrażaniem autorskich rozwiązań tej firmy w zakładach produkcyjnych na terenie kraju.

Grzegorz Zachwieja
Grzegorz Zachwieja
Inżynier ds. wdrożeń,
Elmodis sp. z o. o.
 
 

Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na Wydziale Energetyki - specjalizacja: Zaawansowane Technologie Energetyczne. Kierował zespołami utrzymania ruchu w obiektach wielkopowierzchniowych, takich jak galerie handlowe czy biurowce. Posiada długoletnie doświadczenie we wdrożeniach projektów energooszczędnych z naciskiem na optymalizację zużycia energii elektrycznej i cieplnej. W firmie Elmodis zajmuje stanowisko inżyniera ds. wdrożeń i współpracuje bezpośrednio z klientami podczas przygotowania oraz wdrażania aplikacji diagnostycznych opartych na rozwiązaniach Elmodis.

Paweł Tudoran
Paweł Tudoran
Key Account Manager
OMNI3D Sp. z o.o.

Magister inżynier mechaniki i budowy maszyn, specjalizujący się w mechatronice. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu technik komputerowych w przemyśle, głównie systemów inżynierskich CAD/CAM/CAE. Od 2003 r. zajmuje się sprzedażą, a z OMNI3D współpracuje od 2013 r. Jako Key Account Manager odpowiedzialny jest za rozwój działalności na rynku polskim, budowanie relacji z partnerami oraz szkolenia i warsztaty.

DZIEŃ I, 24.10.2017 r.

9.00 - 9.30
Rejestracja uczestników
9.30 - 9.40
SALA GRUNWALD: Rozpoczęcie pierwszego dnia Ogólnopolskiego Szkolenia Służb Utrzymania Ruchu 2017
9.40 - 10.30
SALA WILDA

Piotr Golonka
Kierownik projektów, konsultant, Lean Action Plan

Dostrzeż strumień wartości w Twojej firmie i opracuj plan przyszły dzięki warsztatowi VSM!

SALA DĘBIEC

Tomasz Lizurej
Specjalista ds. utrzymania ruchu i TPM

Zero defektów = zero awarii, czyli standaryzacja czyszczenia maszyn (cz. 1)

SALA BONIN

Krzysztof Bobiński
Trener, doradca, coach,Team Partners

Dariusz Wawrzeniecki
Psycholog, doradca, trener, Team Partners

Most międzygalaktyczny, czyli... dlaczego pracownicy produkcji i utrzymania ruchu nie mogą się czasem dogadać? Czy młode pokolenie to kosmici czy może osoby, które mogą pokazać nową perspektywę życia? (cz. 1)

SALA SOŁACZ

Dr inż. Michał Grabia
Kierownik Laboratorium Technologii Identyfikacyjnych oraz kierownik obszaru badawczego RFID

Jak optymalizować procesy produkcyjne i logistyczne za pomocą identyfikacji radiowej RFID?

10.50 - 11.20

PRZERWA KAWOWA

11.30 - 12.30

SALA GRUNWALD

Tomasz Ilków-Gołąb
Doradca ds. technicznych, Product Manager, Pneumat System Sp. z o.o.

Bezpieczna pneumatyka – jakie zagrożenia są związane z używaniem sprężonego powietrza?

11.20 - 11.30

PRZERWA KAWOWA

9.40 - 10.30
SALA WILDA

Michał Prasał
Senior Continuous Improvement Manager, Ilean

Jak tworzyć harmonogramy przeglądów i mierzyć osiągane rezultaty poprzez zastosowanie kluczowych wskaźników procesu (KPI’s)?

SALA DĘBIEC

Tomasz Lizurej
Specjalista ds. utrzymania ruchu i TPM

Zero defektów = zero awarii, czyli standaryzacja czyszczenia maszyn (cz. 2)

SALA BONIN

Krzysztof Bobiński
Trener, doradca, coach,Team Partners

Dariusz Wawrzeniecki
Psycholog, doradca, trener, Team Partners

Most międzygalaktyczny, czyli... dlaczego pracownicy produkcji i utrzymania ruchu nie mogą się czasem dogadać? Czy młode pokolenie to kosmici czy może osoby, które mogą pokazać nową perspektywę życia? (cz. 2)

SALA SOŁACZ

Arkadiusz Burnos
Managing Director, Senior Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k.

Wojciech Piwoński
Project Support Manager, Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k

Przekrojowa analiza systemu zarządzania majątkiem technicznym wg ISO 55001

12.30- 12.40

PRZERWA KAWOWA

12.40 - 13.20

SALA GRUNWALD

mgr inż. Michał Tomala
Aftermarket Distribution Area Manager, NTN-SNR Polska Sp. z o.o

Jak ograniczyć wydatki firmy poprzez sprawne smarowanie, montaż i demontaż łożysk tocznych?

13.20 - 13.35

SALA GRUNWALD

Warsztat plenarny - prelegenta poznacie wkrótce!

13.35 - 14.25

SALA GRUNWALD

Sesja networkingowa

14.25 - 15.10

LUNCH

15.10 - 16.10

SALA GRUNWALD

Warsztat plenarny - prelegenta poznacie wkrótce!

16.10 - 16.20

PRZERWA KAWOWA

16.20 - 17.20
SALA WILDA

Małgorzata Senator
Główny specjalista ds. BHP, inspektor ds. ppoż., Open BHP

Skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem pracowników w aspekcie ocenyryzyka, dyrektywy maszynowej oraz systemu LOTO

SALA DĘBIEC

Ewa Schabek
Coach, trener gier coachingowych, mediator

Informacja zwrotna – i co dalej? Jak w 6 krokach zaangażować pracowników do wdrażania zmian?

SALA BONIN

Krzysztof Bobiński
Trener, doradca, coach,Team Partners

Dariusz Wawrzeniecki
Psycholog, doradca, trener, Team Partners

Michał Abramski
Wiceprezes zarządu SAS Logistic

Zatrudnianie pracowników zza wschodniej granicy – czego się obawiamy, ale też jakie korzyści możemy otrzymać?

SALA SOŁACZ

Arkadiusz Burnos
Managing Director, Senior Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k.

Wojciech Piwoński
Project Support Manager, Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k

Jak w praktyce zastosować wytyczne ISO 55001, wprowadzić konkretne działania optymalizacyjne i wybrać system IT, czyli strategia utrzymania ruchu w pigułce

17.20 - 18.00

REJESTRACJA W HOTELU

18.00 - 19.00

ZABAWA INTEGRACYJNA DLA UCZESTNIKÓW

19.00 - 20.00

PRZERWA

20.00 - 24.00

COCTAIL PARTY

DZIEŃ II, 25.10.2017 r.

10.00 - 10.10
SALA GRUNWALD: Rozpoczęcie drugiego dnia Ogólnopolskiego Szkolenia Służb Utrzymania Ruchu 2017
10.10 - 11.10
SALA WILDA

Piotr Golonka
Kierownik projektów, konsultant, Lean Action Plan

Dostrzeż strumień wartości w Twojej firmie i opracuj plan przyszły dzięki warsztatowi VSM!

SALA DĘBIEC

Sebastian Szram
Dyrektor Technologii i Rozwoju, Groclin S.A.

Jak zaprojektować linię produkcyjną w koncepcji Lean, czyli jak projektować żeby nie przepłacać?

SALA BONIN

Małgorzata Senator
Główny specjalista ds. BHP, inspektor ds. ppoż., Open BHP

Skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem pracowników w aspekcie ocenyryzyka, dyrektywy maszynowej oraz systemu LOTO

SALA SOŁACZ

Arkadiusz Burnos
Managing Director, Senior Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k.

Wojciech Piwoński
Project Support Manager, Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k

Przekrojowa analiza systemu zarządzania majątkiem technicznym wg ISO 55001

11.10 - 11.25

PRZERWA KAWOWA

11.25 - 12.25

SALA GRUNWALD

Warsztat plenarny - prelegenta poznacie wkrótce!

12.25 - 12.40

PRZERWA KAWOWA

12.40 - 13.40
SALA WILDA

Ewa Schabek
Coach, trener gier coachingowych, mediator

Informacja zwrotna – i co dalej? Jak w 6 krokach zaangażować pracowników do wdrażania zmian?

SALA DĘBIEC

Sebastian Szram
Dyrektor Technologii i Rozwoju, Groclin S.A.

Jak zaprojektować linię produkcyjną w koncepcji Lean, czyli jak projektować żeby nie przepłacać?

SALA BONIN

Łukasz Wiatrzyk
Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Maszyn, Schmersal-Polska

Elementy systemów sterowania maszyn związane z bezpieczeństwem: podstawy projektowania funkcji bezpieczeństwa

SALA SOŁACZ

Arkadiusz Burnos
Managing Director, Senior Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k.

Wojciech Piwoński
Project Support Manager, Consultant, BalticBerg Consulting Sp. z o.o. Sp. k

Jak w praktyce zastosować wytyczne ISO 55001, wprowadzić konkretne działania optymalizacyjne i wybrać system IT, czyli strategia utrzymania ruchu w pigułce

13.40 - 14.40

LUNCH

14.40 - 15.40
SALA WILDA

Michał Prasał
Senior Continuous Improvement Manager, Ilean

Jak tworzyć harmonogramy przeglądów i mierzyć osiągane rezultaty poprzez zastosowanie kluczowych wskaźników procesu (KPI’s)?

SALA DĘBIEC

Dr inż. Michał Grabia
Kierownik Laboratorium Technologii Identyfikacyjnych oraz kierownik obszaru badawczego RFID

Jak optymalizować procesy produkcyjne i logistyczne za pomocą identyfikacji radiowej RFID?

SALA BONIN

Przemysław Lipowski
Specjalista ds. Bezpieczeństwa Maszyn, Schmersal-Polska

Elementy systemów sterowania maszyn związane z bezpieczeństwem: podstawy doboru i montażu, najczęściej popełniane błędy, manipulacja

15.40 - 16.00

ZAKOŃCZENIE VI OGÓLNOPOLSKIEGO SZKOLENIA SŁUŻB UTRZYMANIA RUCHU, WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW

Organizator:
Partnerzy złoci:

Partnerzy srebrni:

Partnerzy brązowi:

Partnerzy:
Patroni medialni: